one-life-to-waste

Alla inlägg den 30 november 2016

Av varför inte - 30 november 2016 11:57

I dagens Sverige får man inte längre göra eller säga någonting utan att man blir kallad rasist, kvinnoförnedrare, mansförnedrare eller bara förnedrareav någon…. Tror att folk över lag är alldeles för känsliga idag. Så fort någon gör något som sticker ut måste man analysera det in i dess beståndsdelar och sedan anklaga någon för att ha gjort fel. Kan man inte bara låta vissa saker vara?

Håller med att man inte ska lägga ut bilder som kan anses stötande. Betyder detta att jag inte kan lägga ut bilder på min pepparkaksfamilj? Mitt chokladhus måste ju vara förolämpande mot pepparkakshuset? Tomtarna är förnedrande mot skogsvettarna? Bilder på katter är förnedrande mot hundarna? Bilder på mig ätande kött förnedrande mot vegetarianer?

Av varför inte - 30 november 2016 11:55

Det där med att önska sig något vid ett stjärnfall och önskan slår in är så lååååångt från sant som man kan komma (inga kommentarer om hur dum man får vara om man tror på det, detta inlägg är skriven med stor gnutta ironi för er som inte fattar det). Såg ett stjärnfall i måndags morse på vägen till jobbet. Önskade mig en specifik sak och döm om min förvåning (ironi!) när min önskar inte uppfylldes. Det enda jag kan säga om ett stjärnfall är att det är vackert och lite mystiskt. Nu vet ni sanningen!!

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Vad är du mest nöjd med hos dig själv?
 Mina djupa och intensiva ögon
 Min lagom stora näsa
 Mitt"inte alltid på min sida" hår
 Min rumpa
 Mina snygga, långa ben
 Att jag är en sådan underbar person
 Mitt vackra leende
 Allt så klart!!

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards