one-life-to-waste

Alla inlägg under juli 2013

Av varför inte - 2 juli 2013 13:23

Varför finns det ingen lag som säger att ALLA bilar som säljs i Sverige ska ha alkolås? Det kan ju inte vara så dyrt att införa jämfört med all skada rattfyllerister skapar varje år och dessutom skulle man rädda liv.

Läste om trebarnspappan i Danmark som körde ihjäl en tjej efter att han på söndagsmorgonen vaknat upp i sin bil där han sovit ruset av sig efter att ha druckit 15 öl kvällen innan. Tydligen var han inte nykter nog att ta beslutet att inte köra bil utan istället sätter sig idioten och börjar köra hemåt. På vägen hem kör han på två tjejer varav en dör av sina skador.

Hans försvar var att han såg tjejerna, bromsade men tappade kontrollen över bilen. Hade han varit nykter så hade han sett tjejerna tidigare, bromsat in och kunna väja med marginal.

Idiot säger jag bara.


Anser att alla bilar som tillverkas och alla bilar som säljs i Sverige ska utrustas med alkolås så att idioter som får för sig att köra med alkohol i kroppen aldrig får chansen att ödelägga någon annans liv. Vad gäller ödelägga sina egna liv skiter jag fullständigt i. Dör du pga att du kört fyll får du skylla dig själv.


Personligen har jag ingen som helst medkänsla för fylla människor. Det finns inga bortförklarningar alls för ditt beteende när du har alkohol i kroppen. Du väljer själv att dricka, ingen tvingar dig till det.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Vad är du mest nöjd med hos dig själv?
 Mina djupa och intensiva ögon
 Min lagom stora näsa
 Mitt"inte alltid på min sida" hår
 Min rumpa
 Mina snygga, långa ben
 Att jag är en sådan underbar person
 Mitt vackra leende
 Allt så klart!!

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards